Najczęstsze usterki wózków widłowych
- Szczegóły
Wózki widłowe należą do pojazdów, których rola w wielu miejscach jest nieoceniona. Zanim jednak dokonamy zakupu, powinniśmy sprawdzić wszelkie elementy i cechy maszyny. Sprzedażą i doradztwem, a także ich serwisem zajmuje się firma Truck Motor Wózki Widłowe.
Praca wózków
Wózki widłowe należą do pojazdów, których rola w wielu miejscach jest nieoceniona. Zanim jednak dokonamy zakupu, powinniśmy sprawdzić wszelkie elementy i cechy maszyny. Sprzedażą i doradztwem, a także ich serwisem zajmuje się firma Truck Motor Wózki Widłowe. Warto dokonać przemyślanego wyboru, ponieważ nieodpowiedni to zarówno strata pieniędzy, ale, jak i czasu, w wyniku opóźnień w danym segmencie działań pojazdu. Warto rozważyć jakiego udźwigu potrzebuje nasza praca, którym paliwem chcemy, by był napędzany, oraz na jaką wysokość ma działać wolny skok. To wszystko jest potrzebne, by realizacje przebiegały sprawnie i bez zakłóceń. Jednak jak każdy rodzaj maszyny, tak i wózki widłowe ulegają uszkodzeniu. Warto wiedzieć, z czego problemy wynikają, aby minimalizować straty i ryzyko wystąpienia awarii. Jednak zawsze, gdy przyjdzie nam dokonywać naprawy, należy to robić w renomowanych serwisach u specjalistów.
Najczęstsze usterki
Wózki widłowe wymagają serwisowania, ponieważ ulegają różnym usterkom. Do najczęstszych należą przeciążenia. Awarii ulegają najczęściej silniki odpowiadające za podnośnik, ale i główna jednostka napędowa. Wiele usterek wynika też z zaniedbania serwisowania, między innymi wymiany filtrów oraz płynów i ich uzupełniania. Dochodzi wówczas do zapchania przewodów lub nawet zatarcia pewnych części układów, w tym silnika. Do częstych usterek należą także te związane z układem hamulcowych oraz kierowniczym. W zależności od sytuacji, częstą usterką jest przebita opona, choć zdarza się, że towarzyszy jej uszkodzenie koła np. na sworzniu. Odrębną sprawą są awarie związane z różnymi okolicznościami, ale i te się zdarzają. Gdy coś na maszynę spadnie, albo w niekontrolowany sposób zsuwa się i nie ma możliwości, aby ją wyhamować, a w konsekwencji nawet się przewraca. A także gdy operator niedbale nią steruje i obija się pojazdem np. po ścianach. Wówczas dochodzi do nie tylko obdarcia lakieru, w wyniku drgań od uderzeń, także do uszkodzenia lub mechanicznego poluzowania połączeń np. śrub, a dalej usterek całych układów.